Prodej nemovitosti skýtá mnohá úskalí, a vy možná právě v této chvíli stojíte před rozhodnutím, zda se do něčeho takového vrhnout. Mnohdy Vás k tomu přinutí neplánované okolnosti, a tak budete muset jednat. Nebo zkrátka plánujete zhodnotit svou původní investici. Ať už je důvodem k prodeji zhoršená finanční situace, vypořádání dědictví po odchodu Vaší milované bytosti, těch důvodů muže být daleko více, budete se muset následně rozhodnout, zda nemovitost prodáte sami, nebo se svěříte do rukou realitního makléře. Proč je ten druhý krok správný? Odpověď najdete na začátku tohoto odstavce. Ano, protože samotný prodej skýtá mnohá úskalí. A jak pracuji já se svými klienty, se Vám pokusím popsat v následujícím článku.
Základem jste vy a Vaše potřeby.
Základem pro mě je poznání Vašich potřeb. Chci Vás poznat, a podle toho se společně rozhodneme, jak s nemovitostí co nejlépe naložit. Měli bychom si stanovit strategii a vytvořit časovou osu realizace prodeje. Prvotně budu také chtít, abych se s Vaší nemovitostí seznámil.
Potom zapracujeme na doložení potřebné dokumentace k nemovitosti, tu mi musíte dodat vy. Já ji náležitě překontroluji, a pokud bude něco chybět, tak neházejte flintu do žita. Pomohu s doložením všeho, co nám bude chybět. Následovat bude podpis zprostředkovatelské smlouvy k prodeji, kterou si předtím samozřejmě zkontrolujete.
Není to vůbec jednoduché, ale spolu to zvládneme.
Máme to? V pořádku. Vidíte, nejste na to sami a věřte mi, pokud jste to ještě nepochopili, v následujících řádcích zjistíte, proč celé to martýrium spojené s prodejem nemovitosti absolvovat právě se mnou. Máme totiž další úkoly.
Jedním ze základů úspěšného prodeje je příprava inzerátu a podkladů k němu. I tady Vám budu nablízku. Přestože dnes každý disponuje kvalitním mobilním telefonem s vestavěným fotoaparátem, k vytvoření opravdu „šťavnatého“ inzerátu Vám stačit nebude.
Obyčejné vyfocení nemovitosti dnes nestačí.
Dnes je nutné nemovitost nafotit opravdu profesionálně, zajistit video prohlídku, předtím připravit scénář, a převést vše do 3D prostředí. V neposlední řadě onu šťavnatost inzerátu podpořit kvalitním textem. Ten mnohdy stojí na příběhu. Zapomeňte na strohé „2+1 na prodej, po rekonstrukci“. A se obklopuji lidmi, kteří toto umí.
Až i tuto část budeme mít připravenu, vrhneme inzerát na realitní trh. Budeme spolu inzerovat na řadě portálech, kam byste se museli složitě registrovat. Ale my spolu půjdeme ještě dál. V mém týmu mám marketingové specialisty. A ti vše podpoří účinnou reklamou především na sociálních sítích, tam to dnes totiž žije.
Myslím si, že bude jen otázkou času, kdy začneme organizovat první prohlídky Vaší nemovitosti. To samozřejmě opět zajistím. O všem Vás budu řádně informovat, budete mít vždy přehled. Všem jednáním samozřejmě budete přítomni, ale také Vás mohu zastupovat v nepřítomnosti.
Na konci musíte být vy a kupující.
Nastane chvíle, kdy budeme mít kupce. Po mých letitých zkušenostech připravím vysoce kvalitní smluvní dokumentaci, ověřenou právníky, se kterými spolupracuji. Co se týče bezpečnosti celé transakce, zajistím advokátní úschovu. Tu považuji za nejlepší a nejvýhodnější, o jiných možnostech úschov jsem psal v mém minulém článku ÚSCHOVY U REALITNÍ KANCELÁŘE PŘI PRODEJI NEMOVISTOSTI.
Už vám z toho jde hlava kolem? Nebojte se, vidíte, že Vám budu stále nablízku a už máme jen krůček k Vaší kompletní spokojenosti. Tím je přepis na katastru, protože pouhým podpisem smluvní dokumentace mezi Vámi a prodejcem moje práce nekončí. Ve Vašem zastoupení podám návrh na vklad změny vlastnictví do katastru nemovitostí. Výsledkem bude předání nového listu vlastnictví s vyznačením nového majitele nemovitosti.
Moje filozofie práce? Vaše spokojenost!
Nabytím právní moci změny budou advokátní kanceláří uvolněny finanční prostředky a ty předvedeny na váš bankovní účet. Teď už nám zbude jen „pár“ nezbytností. Dohodneme faktický převod nemovitosti. Zajistím nezbytný předávací protokol, součástí něj musí být stavy příslušných energetických měřičů, ale také případný seznam závad na nemovitosti. Pomohu s odhlášením energií a přepisem na kupujícího.
Jsme na konci. Zdá se Vám to složité? Ano, není to jednoduché, ale spolu to zvládneme. Je mojí filozofie práce, spolu to zvládnout!! Na konci celého procesu prodeje jste totiž vy, spokojení zákazníci.